Crash Bandicoot 4: The Wrath of Cortex - BBC
A történet röviden
Uka Uka leteremti embereit (Cortex, N.Gin, Trophy, Tiny, Dingodile), hogy nem képesek leigázni a Földet, s Crash mindig túljár az eszükön. N.Gin kikotyogja Cortex legújabb ötletét.
A terv szerint egy gigaerős szörny szállna szembe Crashhel. De hogy a fegyver a legerősebb legyen, Uka Uka előhívja a négy elem maszkjait. Aku Aku hamar tudomást szerez Cortex legújabb ötletéről, így harcba szállnak, hogy legyőzzék Cortexet és Crunchot.
Játsszunk!
Miután új játékot kezdünk, rögtön az intróban (bevezető videóban) találjuk magunkat, amely nagyon jóra sikeredett. Tökéletesen képbe kerülünk a történéseket illetően. A filmecske végén a warp roomba kerülünk. Innen érhetők el a különböző pályák. Nagyon ötletes, hogy a kis termek mind az oda tartozó elem szerint vannak ábrázolva.
Ha már megcsodáltuk a warp roomt, következhetnek pályák. Rendkívül sok terepen tehetjük próbára magunkat: a vadnyugattól kezdve a laboratóriumokon át egészen a északi-sarkig mindenhol megfordulhatunk.
Grafika
Bármelyik szinttel is kezdjük a játékot, mindig a gyönyőrű grafika, a mindenre kiterjedő precizitás az első szembeötlő dolog. A legapróbb részletek is magas felbontásúak, a környezeti elemekről pedig ne is beszéljünk. Ha már a környezeti effektek szóba kerültek: nem futhatunk el szó nélkül az időjárás mellett. Itt is nagyon széles a paletta: valahol hullik a hó, más helyen pedig csak a fáklyák fénye világít. Mondanunk sem kell: gyönyörű minőségben.
Irányíthatóság
A grafika után az irányíthatóság kerül terítékre, itt viszont már nem szolgálhatunk annyi jóval. Bár Crash mozdulatai könnyen kivitelezhetőek (csekély hibaszázalékkal), Coco reakciói a parancsainkra eléggé műek. S mihelyst járműbe ülünk, még tovább romlik a helyzet, minden egyes akadály leküzdéséért meg kell izzadnunk. Bár összességében nem olyan rossz a helyzet, egy kissé keserű a szánk íze, ugyanis biztosak vagyunk benne, hogy kissé több idő ráfordításával meglehetősen javult volna a kép.
Felépítés
Evezzünk egy kicsit nyugodtabb vizekre, legyen a játék felépítése a következő téma!
Ahogy már említettük, a történet meglehetősen jó. Nem volt rossz döntés az sem, hogy a pályák a warp roomból nyílnak. Ezek (a bossokhoz hasonlóan) a nehézségi szint alapján követik egymást, ami nem rossz húzás. Az egyetlen kivetnivaló talán az, hogy a víz elem pályái közé pár "tüzes", míg a tűz maszk alá tartozó pályák között találunk egy "jeges" pályát is. Ezt a „szépséghibát” leszámítva a felépítés meglehetősen jó.
Hangulat
Bár nagyon sok szint kiválóra sikeredett, mégis azt kell mondanunk, hogy a játék hamar megunható, ez részben a warp room rendszernek köszönhető. Jóformán csak Crunchcsal kell megküzdenünk a játék során, tehát ellenfelek terén sincs változatosság. Egyes szintek ráadásul túl nehezek, s az emellé társuló hibák gyakran idegessé tehetik a játékost.
Zene
Elérkeztünk cikkünk utolsó állomásához, a zenék értékeléséhez. A főzene (theme) meglehetősen jó ritmusú. Vannak további jó dallamok a játékban, de találkozhatunk pár unalmas zenével is. De még így is átlag felett szerepelt a játék e téren.
Az utolsó szó jogán
E játék volt hősünk első PS2-es kalandja. Ahhoz képest, hogy ez volt az első Crash game e konzolon, azt kell mondanunk, hogy egészen jól sikerült. A kiváló grafika ellensúlyozni képes a játék legtöbb hibáját, például a nehéz irányítást és a kissé lapos játékmenetet. A játék az összes kategóriában megütötte az átlagos szintet, tehát aki úgy dönt, megveszi, azt jóval több pozitív, mint negatív meglepetés fogja várni.
Bátran ajánljuk mindenkinek ezt a kiváló játékot!
Összegzés:
Grafika: 9,5 pont
Irányíthatóság: 7,5 pont
Felépítés: 8 pont
Hangulat: 7 pont
Zene: 7,5 pont
+: kitűnő grafika, remek történet, ötletes pályák
-: egyes járművek nehéz kezelhetősége, a kezdőknek túl embertpróbáló nehézségi szint
Értékelés: 8,0 pont / 80%
|